Zimbardo, Johnson, McCann, Psychologia. Kluczowe koncepcje, t. 2. Motywacja i uczenie się (sklep)

Psychologia. Kluczowe koncepcje 2Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe. Jednak motywy w dużym stopniu zależą od procesów uczenia się, natomiast u podstaw innych leżą przede wszystkim czynniki biologiczne. Co więcej, motywy różnią się między sobą wrażliwością na bodźce środowiskowe, na wzmocnienia i na wpływy społeczno-kulturowe. Zarówno emocje, jak i procesy motywacyjne są niezwykle istotne w zdobywaniu, przetwarzaniu i stosowaniu informacji – na równi z inteligencją, dobrą pamięcią i zdolnością uczenia się. W niniejszym tomie wszystkie te relacje zostały szczegółowo omówione.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *