Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji (pełna recenzja)

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji Z własnego doświadczenia wiem, że zagadnienie autoprezentacji bywa często marginalizowane bądź – zarzut tylko pozornie przeciwstawny – demonizowane. Zwłaszcza przez osoby słabo orientujące się w psychologii. Z jednej strony zatem uważa się, że autoprezentacja jest jakąś podrzędną dziedziną psychologii, nastawioną wyłącznie na jej praktyczne, przyziemne zastosowania, co trudno pogodzić z wymogami naukowymi. Z drugiej natomiast utożsamia się ją z cynicznym manipulowaniem ludźmi, czynnością samą w sobie niemoralną i zasługującą na potępienie. Oba te zarzuty wynikają z czystej ignorancji i niewiele mają wspólnego z tym, czym autoprezentacja w istocie jest.     Keep Reading →

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacjiZ własnego doświadczenia wiem, że zagadnienie autoprezentacji bywa często marginalizowane bądź – zarzut tylko pozornie przeciwstawny – demonizowane. Zwłaszcza przez osoby słabo orientujące się w psychologii. Z jednej strony zatem uważa się, że autoprezentacja jest jakąś podrzędną dziedziną psychologii, nastawioną wyłącznie na jej praktyczne, przyziemne zastosowania, co trudno pogodzić z wymogami naukowymi. Z drugiej natomiast utożsamia się ją z cynicznym manipulowaniem ludźmi, czynnością samą w sobie niemoralną i zasługującą na potępienie. Oba te zarzuty wynikają z czystej ignorancji i niewiele mają wspólnego z tym, czym autoprezentacja w istocie jest. Keep Reading →

Judith Leary-Joyce, Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

leary-joyce-judith-budowanie-wizerunku-pracodawcy-z-wyboruWizerunek pracodawcy z wyboru nie jest tylko najnowszą modą lansowaną przez specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Przyjęty w organizacjach styl zarządzania ma przecież bezpośredni wpływ na ich efektywność. Jeżeli pracodawca stworzy doskonałe środowisko pracy, będą chcieli znaleźć u niego zatrudnienie wyjątkowi ludzie, a jego pracownicy dadzą z siebie wszystko, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.

Keep Reading →

Katarzyna Łabuś, Autoprezentacja w zakresie pracy głosem

Łabuś - Autoprezentacja w zakresie pracy głosemKsiążka zawiera zbiór wskazówek, aby głos był silny i dźwięczny skuteczniej wyrażał potrzeby i wolę, poprawiał wizerunek mówiącego. Z publikacji z pewnością skorzystają  studenci i wykładowcy, aktorzy i dziennikarze oraz wszyscy, którzy chcą poprawić jakość swojej mowy. Problematyka książki obejmuje m. in. świadome zarządzanie głosem, zagadnienia dotyczące kultury słowa, techniki szkolenia głosu oraz ćwiczenia na potrzeby sprawnej mowy.    Keep Reading →

Carol Kinsey Goman, Komunikacja pozawerbalna. Znaczenie mowy ciała w miejscu pracy

Goman - Komunikacja pozawerbalnaW pracy wszystko dzieje się w mgnieniu oka. Badania wskazują, że opinię o człowieku formułujemy siedem sekund po jego poznaniu, a 93 procent przekazu docierającego do rozmówcy nie ma nic wspólnego z tym, co faktycznie powiedzieliśmy. Zatem umiejętność wysyłania i odbierania pozawerbalnych przekazów może zapewnić nam ogromną przewagę. Carol Kinsey Goman połączyła wyniki najnowszych badań ze swoim dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w charakterze konsultantki instruktorki oraz terapeutki i napisała praktyczny przewodnik ułatwiający rozpoznanie, co ty i twoi współpracownicy mówicie bez słów. Rysunki, zdjęcia, anegdoty i liczne ćwiczenia pomagają czytelnikowi zapanować nad komunikatami wysyłanymi przez nasze ciało, aby stworzyć wierniejszy i atrakcyjniejszy wizerunek tego, kim naprawdę się jest w oczach kolegów, klientów i partnerów.    Keep Reading →

Gunter Rebel, Mowa ciała. Natural Basic (sklep)

Rebel Gunter - Mowa ciała. Natural BasicNaturalna mowa ciała, inaczej język ciała (basic natural body language) jest ważnym i podstawowym elementem nowoczesnej komunikacji w relacjach międzyludzkich. Język ciała, podobnie jak język werbalny jest istotnym i niezbędnym narzędziem dla zarządzania i przywództwa w organizacji. Odnosi się to do wszystkich aspektów pracy w komunikacji i biznesie, szczególnie tam, gdzie można fizycznie obserwować pracowników. Mowa ciała jest tak samo ważna poza pracą, w życiu prywatnym, rodzinnym. Keep Reading →

Sergiusz Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci? (sklep)

Trzeciak, Wizerunek publiczny w internecieNie ma Cię w sieci? Wielu powie: Nie istniejesz!
Choćbyś był autorem najlepszych książek, ulubionym ekspertem programów telewizyjnych i radiowych, nie zaistniejesz w wirtualnym świecie, jeśli nie masz swojej strony WWW, nie prowadzisz bloga, nie korzystasz z mediów społecznościowych. Albo będzie jeszcze gorzej: zaistniejesz w sieci, nawet o tym nie wiedząc jako bohater prześmiewczych memów. Każdy może stworzyć stronę internetową czy bloga i kręcić filmy na YouTubie ze sobą w roli głównej. Pytanie tylko, czy to, co robisz, i sposób, w jaki to robisz, przemawia do internautów. Ta książka odpowie Ci na to pytanie, a także na wiele innych. Poprowadzi Cię krok po kroku do stworzenia wyjątkowej osobowości internetowej. Keep Reading →

Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann, Psychologia. Kluczowe koncepcje, t. 1. Podstawy psychologii (sklep)

Psychologia. Kluczowe koncepcje 1Nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki, zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Książka otwiera 5-tomową serię. Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, w kolejnych, bogato ilustrowanych tomach, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne przystępnym językiem i swobodnym, przyjaznym stylem. Opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Keep Reading →

Anna Jarmuła, Manipulacja i wywieranie wpływu na ludzi (sklep)

Jarmuła, Manipulacja i wywieranie wpływu na ludziJuż same słowa MANIPULACJA czy WYWIERANIE WPŁYWU powodują negatywne skojarzenia. Najbardziej prymitywną formą manipulacji jest kłamstwo, jednak „ludzie dojrzali, mając do dyspozycji cały arsenał lepszych manipulacji, rzadko stosują formę zwykłego kłamstwa. Jeżeli w świecie dorosłych spotykamy proste kłamstwo, to najczęściej tylko wtedy, gdy spełnione są dwa podstawowe warunki kłamstwa: brzmi ono prawdopodobnie oraz jest absolutnie niemożliwe do sprawdzenia przez odbiorcę”. Keep Reading →

Ewa Fałkowska-Rękawek, Sztuka autoprezentacji i wizażu (sklep)

Fałkowska-Rękawek, Sztuka autoprezentacji i wizażuKsiążkę tę polecamy przede wszystkim osobom kształcącym się w zawodach wizażysty i technika usług kosmetycznych, a także wszystkim paniom, które chciałyby poznać tajniki dobierania garderoby, jej kolorystyki w zależności od figury, typu urody i okazji. Autorka udziela wielu rad, wskazówek i ostrzega, zwłaszcza nieprofesjonalistów, przed popełnieniem często zdarzających się błędów. Książka jest bogato ilustrowana fotografiami i rysunkami. Keep Reading →