Stephane Etrillard: 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu

Stephane Etrillard: 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu

Stephane Etrillard: 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu

W książce 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu Stephane Etrillard twierdzi – i ja się z nim zgadzam – że każdy z nas nie tylko może, ale faktycznie jest kimś – trzeba tylko umieć to odpowiednio pokazać. I autor nam odpowiednio pokazuje, jak to zrobić. Z książki dowiemy się między innymi, jak sprawdzać samego siebie, jak werbalnie i niewerbalnie prezentować swoje atuty i w jakim środowisku, jak wyznaczać swoje cele, jak się skutecznie komunikować i przekonywać innych. A wszystko w zwięzłej i wyjątkowo komunikatywnej – a jakże – formie.

Grzegorz Tomicki
Keep Reading →

Autopercepcja i autoprezentacja

Slavoj Žižek: Kruchy absolut. Czyli dlaczego warto walczyć o chrześcijańskie dziedzictwo

Świetny przykład tego, jak motywy autoprezentacyjne mogą pozytywnie wpływać na zmianę naszej osobowości, znajdujemy w książce Slavoja Žižka:

„Weźmy pod uwagę najbardziej podstawowy przykład: jako ojciec wiem, że jestem mięczakiem bez zasad, ale nie chcę rozczarować mojego syna, który widzi we mnie to, czym nie jestem: osobę obdarzoną godnością  i mocnymi zasadami, gotową podjąć ryzyko dla sprawy. Keep Reading →

Mowa ciała jako taktyka autoprezentacji

Kolejny – dwunasty już – artykuł z naszej strony został opublikowany na Psychologia-Społeczna.pl. Tym razem o mowie ciała. Zapraszam do lektury. Na pewno jest coś, czego nie wiecie 😉

Gesty, jakie wykonujemy, nie posiadają zazwyczaj samodzielnego znaczenia: „zastępują one jakieś słowa”, „towarzyszą mowie” lub ją „ilustrują”. Podobnie jest z całą mową ciała. Ma ona za zadanie jedynie wzmacniać czy eksponować te nasze cechy lub dyspozycje, które faktycznie posiadamy. Same w sobie gesty i sposób poruszania się nie przekażą żadnych treści, jeżeli nie będą się one faktycznie za nimi kryły.

Przejdź do artykułu.

 



Dominika Zaborowska: Kreowanie wizerunku. Część 1, Kolor

Dominika Zaborowska: Kreowanie wizerunku. Część 1, Kolor Książka Kreowanie wizerunku. Cześć I, Kolor pomoże Ci:
• poznać swoją osobistą paletę barw i zgodnie z nią zaprojektować swoją garderobę
• nauczyć się wybierać swoje najlepsze kolory bez potrzeby nazywania ich czy też uczenia się na pamięć
• nauczyć się łączyć kolory w sposób niebanalny, tak jak to robią projektanci oraz osoby zawodowo zajmujące się modą i kreowaniem wizerunku.
• odkryć psychologię koloru i świadomie wykorzystywać jego moc w sytuacjach codziennych i zawodowych
• dobrze się bawić, gdyż książka jest pełna zadań, testów oraz pytań, które sprawiają, że czy tego chcesz czy nie wypadasz z rutyny, zatrzymujesz się i przyglądasz sobie w sposób inny niż dotychczas

Keep Reading →

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji (pełna recenzja)

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji

Z własnego doświadczenia wiem, że zagadnienie autoprezentacji bywa często marginalizowane bądź – zarzut tylko pozornie przeciwstawny – demonizowane. Zwłaszcza przez osoby słabo orientujące się w psychologii. Z jednej strony zatem uważa się, że autoprezentacja jest jakąś podrzędną dziedziną psychologii, nastawioną wyłącznie na jej praktyczne, przyziemne zastosowania, co trudno pogodzić z wymogami naukowymi. Z drugiej natomiast utożsamia się ją z cynicznym manipulowaniem ludźmi, czynnością samą w sobie niemoralną i zasługującą na potępienie. Oba te zarzuty wynikają z czystej ignorancji i niewiele mają wspólnego z tym, czym autoprezentacja w istocie jest.     Keep Reading →

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji

Mark Leary: Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji

Z własnego doświadczenia wiem, że zagadnienie autoprezentacji bywa często marginalizowane bądź – zarzut tylko pozornie przeciwstawny – demonizowane. Zwłaszcza przez osoby słabo orientujące się w psychologii. Z jednej strony zatem uważa się, że autoprezentacja jest jakąś podrzędną dziedziną psychologii, nastawioną wyłącznie na jej praktyczne, przyziemne zastosowania, co trudno pogodzić z wymogami naukowymi. Z drugiej natomiast utożsamia się ją z cynicznym manipulowaniem ludźmi, czynnością samą w sobie niemoralną i zasługującą na potępienie. Oba te zarzuty wynikają z czystej ignorancji i niewiele mają wspólnego z tym, czym autoprezentacja w istocie jest. Keep Reading →

Monika Maj-Osytek: Komunikacja niewerbalna. Autoprezentacja, relacje, mowa ciała

Maj-Osytek - komunikacja_niewerbalna_autoprezentacja

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co to jest komunikacja niewerbalna? Używasz jej na co dzień: kiedy słuchasz, śpiewasz, składasz życzenia przyjacielowi, chcesz podkreślić, że zależy ci na czyjejś opinii, lub kiedy się złościsz na swoją drugą połowę. Nawet kiedy odpoczywasz. W pracy pozwala ci zrozumieć lepiej, co chce przekazać szef lub klient – pokazuje, czy czegoś nie ukrywa za potokiem pięknych słów, czy rzeczywiście mówi prawdę. Nie obejdziesz się bez niej, robiąc zakupy w sklepie i siedząc w gabinecie lekarskim. Po miłym uśmiechu urzędniczki orientujesz się, że twoja sprawa zostanie szybko załatwiona. Komunikacji niewerbalnej używasz, czy tego chcesz, czy też nie, ponieważ jest nieodłącznym elementem relacji międzyludzkich. Keep Reading →

Judith Leary-Joyce: Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

leary-joyce-judith-budowanie-wizerunku-pracodawcy-z-wyboruWizerunek pracodawcy z wyboru nie jest tylko najnowszą modą lansowaną przez specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Przyjęty w organizacjach styl zarządzania ma przecież bezpośredni wpływ na ich efektywność. Jeżeli pracodawca stworzy doskonałe środowisko pracy, będą chcieli znaleźć u niego zatrudnienie wyjątkowi ludzie, a jego pracownicy dadzą z siebie wszystko, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.

Keep Reading →

Katarzyna Łabuś: Autoprezentacja w zakresie pracy głosem

Łabuś - Autoprezentacja w zakresie pracy głosemProblematyka książki obejmuje: zagadnienia dotyczące kultury żywego słowa, podstawy gry aktorskiej, świadome zarządzanie głosem w aspekcie autoprezentacji, budowanie własnego wizerunku i sposoby wywierania wpływu przy użyciu modulacji aparatu mowy.

Autorka przedstawia techniki i ćwiczenia pobudzające różne parametry głosu: dykcję, artykulację, dynamikę, intonację i tempo. Publikacja skierowana jest do studentów, wykładowców, aktorów, dziennikarzy, osób występujących publicznie oraz wszystkich tych, którzy chcą poprawić jakość swojej mowy.

Keep Reading →

Carol Kinsey Goman: Komunikacja pozawerbalna. Znaczenie mowy ciała w miejscu pracy

Goman - Komunikacja pozawerbalnaW pracy wszystko dzieje się w mgnieniu oka. Badania wskazują, że opinię o człowieku formułujemy siedem sekund po jego poznaniu, a 93 procent przekazu docierającego do rozmówcy nie ma nic wspólnego z tym, co faktycznie powiedzieliśmy. Zatem umiejętność wysyłania i odbierania pozawerbalnych przekazów może zapewnić nam ogromną przewagę.

Carol Kinsey Goman połączyła wyniki najnowszych badań ze swoim dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w charakterze konsultantki instruktorki oraz terapeutki i napisała praktyczny przewodnik ułatwiający rozpoznanie, co ty i twoi współpracownicy mówicie bez słów. Rysunki, zdjęcia, anegdoty i liczne ćwiczenia pomagają czytelnikowi zapanować nad komunikatami wysyłanymi przez nasze ciało, aby stworzyć wierniejszy i atrakcyjniejszy wizerunek tego, kim naprawdę się jest w oczach kolegów, klientów i partnerów.    Keep Reading →